מה זה צילינדר ברכב

הסרת פיח מנוע

גם בראש הצילינדר עצמו עלולים להיות פגמים, למשל, בגלל הטמפרטורה הגבוהה והרעידות החזקות של המנוע הפועל. אם הצילינדר משומן בצורה גרועה, המנוע אינו יכול לפעול כרגיל, ולכן ראש הצילינדר הוא חלק בלתי נפרד מפעולת המנוע. ראש הצילינדר הוא לא רק חלק חשוב מאוד מהמנוע, אלא גם אחד החלקים היקרים במנוע רכב בשל העיצוב המסובך שלו. בהתאם למנוע הדיזל או הבנזין שהרכב שלך משתמש בו, העיצוב של ראש הצילינדר עשוי להיות שונה.

החלק העליון של המנוע נקרא ראש צילינדר

והחלק התחתון נקרא בלוק המנוע. המשימה העיקרית של ראש הצילינדר היא לסגור את תא הבעירה של המנוע מלמעלה. צילינדר מנוע הקיטור אטום בכיסוי קצה ובוכנה; השסתום מפיץ את הקיטור לשני קצוות הגליל.

לכל צילינדר יש בוכנה לתוכה הוא שואב שמן לגל הארכובה. ככל שיותר צילינדרים, יותר בוכנות שורפות דלק ולכן נוצרת יותר אנרגיה.

הצילינדרים יהיו בקו ישר (מנוע בשורה כגון מנועי שטוחים בבריטניה יש בדרך כלל ארבעה עד שישה צילינדרים

מנועים מודרניים כגון מכוניות מגיעים בגדלים ומספרים שונים של צילינדרים בהתאם לגודל המנוע ומשקל). מכונית או עבודה שהמנוע צריך לעשות.

חלק מיצרני הרכב מעדיפים להשתמש במנועי טורבו קטנים במקום זאת

אשר מאלצים אוויר ודלק נוספים כדי לספק יותר כוח בעת הצורך. בדרך כלל, מנוע עם יותר צילינדרים מייצר יותר כוח, בעוד שמנוע עם פחות צילינדרים מספק צריכת דלק טובה יותר. לעיתים עקב הצטברות פיח במנוע יש לבצע קרבון קלין למנוע.

אם לרכב יש ארבעה צילינדרים

זה נקרא ארבע צילינדרים מוטבעים, כל הצילינדרים שלו מתוכננים כקו ישר. אם המנוע מותקן לרוחב, כמקובל בכלי רכב עם הנעה קדמית, הצילינדרים וגילי הארכובה מסודרים מצד לצד במקום מלפנים לאחור. ליחידות הכוח הללו, המכונות גם מנועי "שטוח" או "בוקסר", יש צילינדרים שטוחים משני צידי גל הארכובה, ובוכנות מסתובבות כלפי חוץ משני צידי המכונית, כמו אגרוף של בוקסר.

בזמן שהמנוע מניע את המכונית, הצילינדרים הם השולטים במנוע. צילינדר הוא יחידה של כוח מנוע; זהו תא בו שורפים בנזין ומומר לאנרגיה. כאשר מדובר במנועים, מספר הצילינדרים מתייחס למספר הבוכנות בתוך המנוע.

המנוע או הצילינדר הם חלק פונקציונלי מרכזי במכונית מכיוון שזהו האזור שבו הבוכנה נעה. צילינדר של מכונית הוא המקום שבו בוכנות המנוע נעות דרך גל הארכובה בתוך הטבעות.

הטבעות כמעט במגע עם דפנות הצילינדר (עם או בלי ספינות)

צפות על שכבה דקה של שמן סיכה; דבר הכרחי כדי למנוע את התפיסה של המנוע וכדי להבטיח את חלקות דופן הצילינדר. בלאי זה ממוזער על ידי שכבת שמן דקה המכסה את דפנות הצילינדר ועל ידי שכבת אמייל שנוצרת באופן טבעי במהלך פריצת מנוע.

מכיוון שיש צילינדר אחד פחות

יש פחות אובדן חיכוך עקב מגע מתכת למתכת בתוך בלוק הצילינדר. עם זאת, יותר צילינדרים דורשים גם יותר בנזין כדי לספק את הבעירה הדרושה להנעת המכונית ולכן אינם יעילים כל כך. היעילות הנוספת היא לא רק שמחצית מהצילינדרים מקבלים דלק.

כשאנחנו מגיעים למצב של עומס נמוך כמו שיוט במהירות קבועה

המנוע לא צריך כוח נוסף והדחף או הטורבו כבוי, אז יש לנו 4 או 6 צילינדרים רגילים וצורכים פחות דלק . מנועים גדולים יותר נוטים לייצר יותר כוח, במיוחד יותר מומנט (ראה להלן), אבל משתמשים יותר דלק. כל המנועים בימינו הם ארבע פעימות (יניקה, דחיסה, כוח, פליטה). כאשר מנוע 4 צילינדרים פועל, האיזון המושלם מושג בשילוב עם מנוע 4 פעימות (יניקה, דחיסה, כוח, פליטה) והמנוע פועל בצורה חלקה.

ברוב המקרים, לעומת זאת, מנוע גדול יותר עם יותר צילינדרים תמיד יהיה בעל יותר כוח סוס וביצועים טובים יותר. אולי האלמנט החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בבחירת תצורת מנוע הוא מספר הצילינדרים.

אז בואו נסתכל ונגדיר את ההבדל בין שתי תצורות צילינדר שונות במנוע של מכונית

בכל מהלך של מנוע ארבעה צילינדרים, צילינדר אחד נמצא תמיד במהלך העבודה, וכל שאר הצילינדרים נמצאים במיקומים שונים. במקרה של מנוע 4 צילינדרים, הכוח נוצר בכל 90 מעלות של סיבוב גל ארכובה. מנוע ה-4 צילינדרים מייצר כוח כל 90 מעלות של גל הארכובה, ומנוע ה-3 צילינדרים מייצר כוח כל 120 מעלות של גל הארכובה.

ככל שיש יותר צילינדרים במנוע

כך מתרחשת בעירה רבה יותר שבין היתר גורמת לפיח במנוע, מה שיוצר יותר תנועה לסיבוב גל הארכובה וכוח להזיז את המכונית. זה מפחית את הפסדי השאיבה בגלילים פעילים, ומגדיל את היעילות שלהם. בעוד שהם עוזרים להזיז את הבוכנות המושבתות מכיוון שכולן מחוברות לגל הארכובה, המנוע בכללותו פועל ביעילות רבה יותר.

הבוכנות מניעות את גל הארכובה

מניעות את המנוע ומניעות את הרכב שלך. המשמעות היא שלמכונית יש ארבע בוכנות, ארבעה מזרקי דלק וארבעה צילינדרים. מנועים עם 4, 5, 6 או 8 צילינדרים מניעים את רוב המכוניות המודרניות. דגמים מסוימים, כמו Dodge Viper V10, יכולים להיות מצוידים בעשרה צילינדרים.

הבוכנה נורה מלמעלה

שסתום היניקה נפתח, והבוכנה יורדת, מה שמאפשר למנוע לשאוב צילינדר מלא באוויר ובנזין. כאן, הדלק נשרף ומומר לאנרגיה מכנית שמניעה את הרכב. תהליך הבעירה הפנימית, שבאמצעותו מתודלקים מכוניות כבר למעלה ממאה שנה, מופעל בתוך הצילינדרים. פיצוץ גז קטן בצילינדר מניע את הבוכנה פנימה.

ברגע שנדרש יותר כוח

למשל בעת האצה, המערכת מחזירה את הצילינדרים המושבתים למצב הפעלה. כשהם זזים, הם פותחים וסוגרים את שסתומי כניסת האוויר כך שהאוויר מתערבב עם הדלק. הצילינדרים נדלקים על ידי הצתת מצתים או יצירת הזרקת דלק במנוע דיזל.

זהו רעיון לנטרול צילינדרים המשמשים חלק מיצרני רכב כדי לשפר את צריכת הדלק ולהפחית פליטות. תוכן המאמר כמובן, קיזוז הוא רק כלי לחיסכון בדלק.

לדוגמה

אנו יכולים להגדיל את ההספק של מנוע 4 או 6 צילינדרים על ידי טעינת על או טעינת טורבו כדי לקבל את אותו הספק כמו מנוע 6 או 8 צילינדרים תוך העמסת המנוע בתוספת דלק ואוויר. מנוע בעל ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו יכול להפיק את אותו הספק כמו שישה צילינדרים, אך משתמש בפחות דלק בזמן נסיעה חלקה. מאוחר יותר, מכיוון שיש צילינדר אחד פחות, אתה יכול לעשות מנוע קטן יותר עם אותה נפח.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים